הרשמו לניוזלטר שלי ותקבלו כל חודש בדואר אלקטרוני מהדורה עשירה במידע חם ובטיפים שיסייעו לכם לקדם את עסקיכם ברשת.
email:
שם:
לעולם לא אשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלכם חוץ
מאשר לצורך משלוח הניוזלטר שלי!


שיווק באינטרנט - הספר

   

סודות השיווק באינטרנט, גיליון מספר 77

שלום לכולם,

לפניכם גיליון 77 של הניוזלטר.

גיליון זה הוא האחרון לשנת 2011 שראתה מספר תמורות בעולם השיווק באינטרנט. העיקריות שבהן היו מבית גוגל: השקת הרשת Google+ וסדרת שינויי האלגוריתם של גוגל הידועה בשם "פנדה". בנוסף התמשכה המגמה של גידול השימוש בטלפונים חכמים לביצוע פעולות ברשת. פייסבוק מצידה השיקה גם היא מספר חידושים שהעיקרי שבהם היא כמובן ה time line המפורסם שעדיין קשה לדעת מה יהיו ההשלכות השיווקיות שלו.

שיווק באינטרנט הוא שילוב של טכנולוגיה ופסיכולוגיה. עם השנים נראה לי שמרכיב הטכנולוגיה נחלש ומרכיב הפסיכולוגיה מתחזק. אני מתכוון לכך שכיום קשה יותר מבעבר להצליח בשיווק באינטרנט רק בזכות יכולת טכנולוגית כפי שאפשר היה בעבר. שני השינויים הראשיים שיצרה גוגל - הרשת החברתית ועדכוני פנדה הם בכיוון הזה.

גוגל, במסגרת סדרת עדכוני הפנדה שלה, עשתה מאמצי על לגרום לכך שתוכן שידורג במקום גבוה בתוצאות החיפוש יהיה באמת תוכן רלוונטי ומעניין עבור המחפשים. על הדרך היא הפילה שורה של אתרים, במיוחד אתרי מאמרים בעלי כמויות גדולות של תוכן, בדרך כלל ירוד ברמתו, ששמשו את קהילת ה SEO לייצר קישורים בקלות יחסית.

על הדרך גוגל הולכת ומשנה את מקצוע ה SEO. ככל שהזמן עובר מקצוע ה SEO הופך דומה יותר לזה של עורך בעולם הספרות. תפקידו של עורך הוא לסייע בהפיכת הכותר למעניין יותר, לגלות תקלות בעלילה ולהציע להן תיקונים, להמציא שם מושך ורלוונטי לכותר, ובסוגת ספרי העיון - לסייע במחקר, בארגון הפרקים ובכתיבת תוכן העניינים. גוגל היא חברה בעלת יכולת טכנולוגית עצומה, אבל הצלחתה כיום תלויה לא פחות בשאלות פסיכולוגיות - מה באמת מעניין אנשים ומתי.

בכל מקרה ברור שכיום יותר מתמיד כדי להצליח בקידום אתרים יש ליצור תכנים איכותיים ומעניינים עבור קהל היעד הרלוונטי. גוגל תתחשב יותר ויותר באופן שהקהל מגיב לתוכן על חשבון ניתוח אוטומטי של התוכן והקישורים. למשל גוגל תתחשב בזמן שהמחפש שוהה בדף עד שהוא (אם בכלל) חוזר לדף תוצאות החיפוש, במספר ה +1 שהדף מקבל. בזכות העובדה שחלק גדול מהחיפושים מתבצעים כאשר המחפש מחובר לחשבון הגוגל שלו גוגל תוכל להתאים ברמות גבוהות יותר מהיום את תוצאות החיפוש למחפש.

רבים מזלזלים ברשת החברתית שגוגל מנסה לדחוף בכל הכוח. הזלזול מבוסס בין השאר על כישלונות העבר המהדהדים שלה ביניהם גוגל ווייב וגוגל באאז ועל הדשדוש הנוכחי של גוגל+ שאינה שוקקת חיים בלשון המעטה. אבל אני לא הייתי מציע לזלזל בהם. לגוגל יש כוח אינטרנטי עצום וכיסים עמוקים מאוד (עמוקים יותר משל פייסבוק) ובסופו של דבר היא עשויה לזכות בנתח משמעותי גם מעולם הרשתות החברתיות. ימים יגידו.

בגיליון הפעם מאמר נוסף, האחרון בסדרה, מפרי עטו של אוהד יצחקיאן בנושא גוגל אדסנס. המאמר מתמקד הפעם בנושא הקריטי להצלחה - גודל המודעות. כפי שכתבתי בהקדמה למאמרים הקודמים של אוהד, גם מפרסם בגוגל שאינו מעוניין לייצר הכנסות באמצעות תכנית אדסנס יכול להפיק תועלת מהמאמר בכך שילמד איך נראה העולם מצידו השני - צידם של בעלי אתרי התוכן.

רב מסר - מערכת הדיוור המובילה בישראל

רשימת תפוצה היא הנכס האסטרטגי החשוב ביותר של העסק שלכם. אתם זקוקים לכלי חזק אמין ועשיר בפיצ'רים כדי למצות ממנה את המיטב.

פתחו חשבון התנסות לשבועיים ברב מסר ותקבלו בחינם קורס וידאו שלם בן 12 שיעורים לשיווק באמצעות הדואר האלקטרוני (רק הקורס שווה את ההרשמה)

הספר שיווק באינטרנט


הספר "שיווק באינטרנט" מספק תמונה רחבה, מלאה, והכי חשוב מעשית ויישומית, של עולם השיווק באינטרנט.

הספר מחולק לשלושה חלקים הכוללים את שלושת מרכיבי השיווק באינטרנט: איך מגייסים תנועה לאתר אינטרנט, איך בונים אתר שמפיק את המקסימום מהתנועה הזו ואיך שומרים על קשר עם פונים ולקוחות במטרה להפוך אותם ללקוחות לכל החיים.

הספר זוכה לתגובות נלהבות רבות והשכיחה ביותר היא: "סוף סוף ספר שעושה סדר בעולם השיווק באינטרנט ומציג לי תכנית פעולה מעשית".

המחיר בחנויות הוא 135 שקלים, אבל אפשר לרכוש אותו במחיר של 95 שקלים (כולל דמי משלוח!) באתר ההוצאה לאור מנטור.

רכשו את הספר עכשיו באתר הוצאת מנטור ב 95 שקלים כולל משלוח במקום 135 שקלים

מהם הפורמטים (גדלים) האופטימאליים לאדסנס?/ אוהד יצחקיאן

זוהי הכתבה השלישית והאחרונה בשלב זה בנושא אופטימיזציה לגוגל אדסנס. כזכור האדסנס היא רשת הפרסום של גוגל ומטרת האופטימיזציה היא להגדיל את ההכנסות של מיזמי אינטרנט ובלוגים ממודעות האדסנס. בכתבה הראשונה בסדרה הצגתי את סוגי רשתות הפרסום הקיימות והסברתי על האדסנס. בכתבה השנייה עסקתי בנושא המיקומים העדיפים לשיבוץ מודעות אדסנס. בכתבה זו אעסוק בנושא הגדלים הרצויים למודעות ואתן טיפים נוספים. אם לא עשיתם זאת, מומלץ לקרוא את הכתבה השנייה לפני כתבה זאת.

על הגדלים הסטנדרטיים ומדוע גודל המודעה כן קובע

על מנת ליצור אחידות, בתעשיית הפרסום ישנם גדלים סטנדרטיים למודעות. אפיון האתר צריך לקחת גדלים אלה בחשבון בתכנון שטחי הפרסום. למשל, מודעת פרסומת בגודל 700x100 פיקסלים אינה שכיחה וייתכן שלא קל יהיה למצוא מפרסמים שירצו לפרסם באמצעות מודעות בגודל זה, בעוד ש-728x90 הוא גודל שכיח ומבוקש. בנושאי גודל מודעות, כמו בנושאים אינטרנטיים רבים, מומלץ להתיישר על פי הסטנדארט המוכר.

לאדסנס יש גדלים מוגדרים מראש שניתן לבחור מהם. המגוון די רחב - הגדלים נעים החל מכפתורים קטנים ועד ריבועים ומלבנים גדולים. חלק מהגדלים מוגבלים רק למודעות טקסט אך רוב הגדלים מציגים גם מודעות דיספליי (תמונה, פלאש, מדיה עשירה ווידאו).

מנהלי אתרים רבים מתכננים את האתר ורק אז מנסים לשבץ בו פרסומות. הם בוחרים פורמט מודעה לפי השטח הפנוי באתר שלהם. זוהי טעות חמורה. אמנם יש אילוצים באתר, אך בחירה לא אופטימאלית של גודל המודעה יכול לפגוע קשות בביצועים שלה. אם בכוונתכם להקים או לשדרג אתר תוכן מומלץ להתחיל מהקצאת האזורים המתאימים לפרסום.

גודל המודעה משפיע מאוד על אחוזי ההקלקות (הכלל הוא ככל שהמודעה גדולה יותר מקליקים עליה יותר) ועל הביקוש של המפרסמים בגוגל. מכאן שגודל המודעה עשוי להשפיע במידה רבה על רווחיות ההשתתפות בתכנית האדסנס של גוגל.

מהם הגדלים המומלצים?

חברת דאבל-קליק היא יצרנית מערכת ניהול פרסומות מצליחה שנקנתה ע"י גוגל. בשנת 2006 היא פרסמה דו"ח המלצות לאופטימיזציה של פרסום. הדו"ח מבוסס על מחקר שעשתה על נתוני לקוחות שלה בהיקף של עשרות מיליארדי חשיפות מודעות. הדוח כלל גרף שמראה השוואה בין אחוזי ההקלקות על באנרים בגדלים שונים.

המסקנה הייתה חד משמעית: גדול זה עדיף! הפורמטים הגדולים יותר הניבו תוצאות טובות הרבה יותר. עברו מאז מספר שנים אבל עד היום גוגל ממליצה להשתמש בפורמטים הגדולים הבאים של האדסנס: 160x600, 336x280, 300x250. המלצה נוספת, חלשה יותר, היא הפורמט של 728x90. אלו גדלים שיתפסו שטח מסך לא מבוטל אבל אם אתם רוצים להגדיל את הרווחים מאדסנס עליכם לבחור בגדלים האלה.

כמו לכל כלל גם לכלל "העדיפו מודעות גדולות" יש יוצאים מהכלל. למשל מודעה המשולבת בלב כתבה עשויה להיות רווחית יותר דווקא כשהיא קטנה ומתמזגת בטבעיות רבה יותר עם התוכן מאשר מודעה גדולה באותו מיקום. אך, עדיין, ככלל אצבע, רצוי להתחיל ממודעות גדולות.

איך לשלב את הגדלים הגדולים באתר?

להלן המלצות ספציפיות לכל גודל מודעה:

הגודל של 160x600 - גודל מלבני גדול כזה מתאים באופן טבעי לעמודת צד צרה. חשוב לנסות להעשיר את העמודה כך שלא תבלוט כעמודה פרסומית, במידה ולא הגולשים עלולים להתעלם ממנה. הוספת רכיבי ניווט היא אחת האפשרויות להעשיר את העמודה.

אם עמודת הצד רחבה יותר מ 160 פיקסלים, מודעה צרה לא תראה טוב לבדה. במקרה זה עדיף לשלב גודל ריבועי כמו 300x250 או לחילופין 250x250 אם העמודה צרה מ-300 ולא ניתן להרחיבה.

הגודל של 336x280 ושל 300x250 - אלו הם גדלים ריבועיים וקל יותר לשלב אותם. אפשרות אחת היא מתחת לכתבה. במיקום זה אני ממליץ לא להשאיר חלל לצד המודעה אם רוחב העמודה גדול משמעותית מרוחב המודעה. אפשר לשלב לצד המודעה רכיבים נוספים בעלי ערך לגולש שימשכו אותו לגלול מטה לאחר סיום הכתבה: כפתורי לייק ושיתוף, קישורים לכתבות נוספות וכו'. ומתחת למודעה אפשר להציב גם את רכיב התגובות.

אפשרות נוספת כאמור היא בעמודת צד שאינה צרה. ניתן לשלב מודעות במיקומים שונים לאורך העמודה, כשהעדיפות היא לראש העמודה מעל הפולד (כך שהיא תיראה ללא צורך בגלילה).

אפשר גם לשלב את המודעה בתוך התוכן - מתחת לכותרת הכתבה או בלב הכתבה. אלו הם מיקומים יחסית אגרסיביים אבל יכולים לקבל יחסית תשומת לב רבה.

הגודל של 728x90 - הגודל הזה קל לשילוב בחלקים של האתר שבהם אין עמודות. מיקום טבעי יהיה בחלק העליון של האתר. חלק זה יכול לקבל הרבה חשיפה, אבל גם קל יהיה יחסית להתעלם ממנו ולקפוץ ישירות אל התוכן. מיקום אפשרי נוסף יהיה בתחתית האתר, אך שימו לב שאם הוא יהיה נמוך מדי לא ישימו לב אליו.

בכל מקרה, ההמלצות לגבי המיקומים והגדלים הן מאוד כלליות והאדסנס יכול להתנהג אחרת באתרים שונים. כדאי מאוד לבצע מבחני A/B להשוואת ביצועי מודעות במיקומים וגדלים שונים. אני מסביר יותר על הנושא הזה בפוסט על מבחני ביצועים בבלוג שלי.

עיצוב המודעות

בעוד שאין שליטה על מודעות תמונה שהעלה המפרסם, אפשר לשלוט באופן בו מודעות טקסט מוצגות באמצעות ההגדרות באדסנס. ניתן לשלוט על צבעי הטקסטים והרקע, על צבע וסגנון המסגרת ועל הגופן וגודלו. לעיצוב המודעות יש השפעה רבה על רמת תשומת הלב שתימשך אל המודעה.

כלל האצבע מדבר על התאמת עיצוב המודעות לעיצוב האתר. למשל, להתאים את צבע הקישורים במודעה לצבע הקישורים באתר ואת צבע הטקסט לצבע הטקסט באתר. בדרך כלל רצוי שלא להגדיר רקע ומסגרת למודעות. אלה כמובן המלצות תיאורטיות והעיצוב המיטבי תלוי למעשה גם במיקום המודעה, בעיצוב האתר ועוד. כרגיל, כדאי לערוך מבחני ביצועים ולמצוא את העיצוב העדיף לאתר שלכם.

טיפים נוספים לאופטימיזציה

הנה כמה טיפים מרכזיים וקלים לאופטימיזציה נוספת לאדסנס.

1. לבדוק אם המודעות מוצגות ב-IFRAME - חלק ממנהלי האתרים משתמשים במערכת ניהול פרסומות להצגת המודעות באתר, כולל האדסנס. במקרים רבים מערכת ניהול הפרסומות מציגה את האדסנס בתת חלון, מה שנקרא IFRAME, וזה עלול לפגוע ברווחיות האדסנס. ניתן לפתור זאת בקלות. פרטים נוספים בפוסט על IFRAME בבלוג שלי.

2. הדגשת תוכן מרכזי והסתרת תוכן מבלבל - לגוגל יש זחלן (crawler) עבור האדסנס, בדומה לזחלן של מנוע החיפוש של גוגל. הזחלן הזה קורא את תוכן העמוד ומנסה להבין מהו נושא העמוד בניסיון להתאים לו מודעות. לעיתים, הוא מתקשה להבין מהו נושא העמוד וכתוצאה מכך הרלוונטיות של המודעות יורדת ואיתה הרווחיות של האדסנס. ישנו קוד שניתן לשתול באתר ולסמן לזחלן של האדסנס מהו התוכן המרכזי של העמוד ומאילו תכנים להתעלם. עוד פרטים בפוסט הזה בבלוג שלי

התאמה לתקנון האדסנס

בתור רשת פרסום, גוגל משתדלים מאוד לשמור על הערך שהאדסנס נותנת למפרסמים שלה. במיוחד היא נזהרת שלא יקרו מקרים שיבריחו את המפרסמים, למשל הצבת מודעות באתרי מין, הסתה ועוד.

גוגל יצרו תקנון תובעני ששותפי האדסנס חייבים לעמוד בו על מנת להציג מודעות אדסנס. גוגל מגלים קשיחות עם השותפים שמפרים את התקנון ומשביתים את הצגת המודעות באתר או אפילו סוגרים לצמיתות את חשבון האדסנס. האדסנס הוא מקור טוב להכנסה לבעלי אתרים, אך על מנת למנוע הפסקה פתאומית של הכנסות אלה, על שותפי האדסנס לבדוק את עצמם מול תקנון האדסנס.

בזאת אני מסיים את סדרת הכתבות על האדסנס. בעבודה שלי מיפיתי כמאה פרמטרים המשפיעים על רווחיות האדסנס, ובסדרת הכתבות שלי כאן בניוזלטר זה נגעתי רק בחלק קטן מהם. יש עוד הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להגדיל את ההכנסות מהאדסנס שלכם. אתם מוזמנים לעקוב אחרי הבלוג שלי ולפנות אלי בכל שאלה.

השנה האזרחית מסתיימת החודש, אז אאחל לסיום שתהיה לנו שנה רווחית ביותר!

אוהד יצחקיאן
הבעלים של RightAd, המתמחה באופטימיזציה לשטחי פרסום באינטרנט, בדגש על אופטימיזציה לגוגל אדסנס. כותב הבלוג "יותר כסף מגוגל אדסנס", הכולל עדכונים וטיפים לגבי אדסנס.

תודה לאוהד!

כנסו לבלוג של אוהד הבלוג "יותר כסף מגוגל אדסנס", כדי ללמוד עוד על הגדלת ההכנסות מפרסום באתר שלכם.

כנסו לאתר של שירות רב מסר ופתחו חשבון התנסות לשבועיים.

להתראות בחודש הבא,

רוני הורוביץ

סודות השיווק באינטרנט
מערכת רב מסר לדיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטר
פרסמו את הניוזלטר שלכם באינדקס הניוזלטרים של ישראל
חשיבה המצאתית

כל הזכויות שמורות © 2004 - 2007